Τους τελευταίους μήνες δυστυχώς έχουν αλλάξει πολλά πράγματα σε όλους λίγο ή πολύ. Κάποιοι ίσως τρομάξαμε για την υγεία των δικών μας ανθρώπων. Κάποιοι άλλοι που αναλογιστήκαμε πως μπορεί να στερηθούμε πράγματα και αγαθά που μέχρι τώρα είχαμε δεδομένα. Όλοι κλειστήκαμε μέσα και ίσως και να αναρωτηθήκαμε τι τελικά είναι σημαντικό στη ζωή. Όπως και να’ναι τους περισσότερους από εμάς η μετά Covid 19 εποχή μας βρίσκει πιο ώριμους και πιο συνειδητοποιημένους για το τι ακριβώς θέλουμε από εδώ και πέρα.
Δεν μπορεί να είναι άλλωστε τυχαίο πως οι άνθρωποι αυτή την εποχή στράφηκαν σε μέσα μεταφοράς που ναι μεν αποφεύγουν τον συνωστισμό για προφανής λόγους, όμως αποφεύγουν και το μποτιλιάρισμα. Ίσως έπρεπε να φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο για να ανακαλύψουμε πως η ζωή είναι τελικά μικρή για να σπαταλάμε ατέλειωτες ώρες μέσα σε ένα αυτοκίνητο.
Και ευτυχώς δεν το συνειδητοποιήσαμε μόνο εμείς, αλλά και οι κυβερνήσεις. Έτσι, όχι μόνο επιτράπηκαν τα ηλεκτρικά πατίνια στη Μεγάλη Βρετανία, επιπλέον η κυβέρνηση αποφάσισε να επενδύσει 250 εκατομμύρια λίρες σε ποδηλατόδρομους προκειμένου να ενθαρρύνει τους πολίτες να μη χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες που έγιναν στην Ιταλία, η μόλυνση του αέρα από τα αυτοκίνητα επιβαρύνει σημαντικά την υγεία των ασθενών με covid-19. Συνεπώς, τα κράτη καλούνται να πάρουν παίρνουν μέτρα όχι μόνο για τον συνωστισμό, αλλά και για την ατμοσφαιρική ρύπανση. Πηγή: The Guardian
Παράλληλα, είχαμε και στη χώρα μας ενθαρρυντικά νέα προς αυτήν την κατεύθυνση. Όπως διαβάσαμε στο GetElectric ο Δήμος Αθηναίων ζήτησε από την κυβέρνηση να εγκρίνει αποκλεισμό των οχημάτων σε οκτώ μεγάλους και μικρότερους δρόμους στο Εμπορικό Τρίγωνο. Παράλληλα, προτείνει την επέκταση των πεζοδρομίων στην Πανεπιστημίου και την κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος όπου οι λωρίδες κυκλοφορίας θα μείνουν οι μισές. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το Έθνος προτείνονται μέτρα σε τρεις άξονες: Επέκταση πεζοδρομίων, Οδούς και περιοχές ελεύθερες από ΙΧ, Προώθηση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς-Ποδηλάτων (νέες λεωφορειολωρίδες-ποδηλατόδρομοι).
Ευχόμαστε και οι άλλες πόλεις της Ελλάδας να πάρουν αντίστοιχες γενναίες αποφάσεις. Η στροφή σε μία πράσινη μετακίνηση είναι σήμερα περισσότερο από ποτέ επιβεβλημένη. Όχι μόνο για να μην μεταδίδεται ο κορωνοϊός, ούτε μόνο επειδή η ατμοσφαιρική ρύπανση επιβαρύνει καθοριστικά πλέον την υγεία μας. Άλλος ένας βασικός λόγος είναι γιατί καταλάβαμε πλέον πως η ζωή μας είναι πολύτιμη και πρέπει να τη γεμίζουμε με πράγματα που μας ευχαριστούν.
Θα κλείσω με μία προσωπική εξομολόγηση: Χρησιμοποιώ κάθε μέρα το ηλεκτρικό μου πατίνι για να πηγαίνω στη δουλειά μου. Στην αρχή το επέλεξα για την ευκολία. Συνέχισα να το προτιμώ για τον χρόνο που κερδίζω. Τώρα πλέον δεν το κάνω για κανέναν από αυτούς τους λόγους.
Από όλη αυτήν την κρίση καταλάβαμε το αυτονόητο: η ζωή είναι στιγμές. Και είναι πολυτέλεια να κάνεις μια καθημερινή διαδρομή για να πας στη δουλειά σου τόσο απολαυστική. Να νιώθεις κάθε φορά παιδί με τον αέρα να σου χτυπάει τα πρόσωπο. Μια γερή δόση ελευθερίας. Κάθε μέρα!
Ανέκαθεν μισούσε τα αυτοκίνητα. Μόλις είδε ένα ηλεκτρικό πατίνι στο δρόμο έκανε σαν να βίωσε την αποκάλυψη. Με τους πελάτες έχει μια ιδιαίτερη σχέση. Οι μισοί τον αποκαλείτε «αγαπούλα» και οι άλλοι μισοί «αχώνευτο». Σε όποια κατηγορία κι αν ανήκετε, ο Κωνσταντίνος είναι ο άνθρωπος που αγαπάτε να μισείτε.